browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Suzhou – Kína Velencéje

Posted by on 2010.Oct.1

A közelünkben lévő repülőtér (Hongqiao) újonnan épített vasútállomására mentünk, igaz ritkábban járnak a vonatok, de nem kell átszállni. Az állomás hatalmassága lenyűgöző, 30vágány amiből ma csak nyolcat használnak mert a forgalom nem indokolja, az épület, a várók, a pénztárak mind a maximális kiépítésre méretezve. Egyszerűen hihetetlen. Ma ismét 300km/h óra fölött vonatoztunk, meg tudnám szokni az érzést!!! Kb. 40 perc utazás után érkeztünk meg Suzhou-ba, ami egy 5.7millió lakosú „kisváros”, itt elkapott egy buszos nepper, akinek hagytuk magunkat bedőlni, miután megmutatta, hogyan lehet jegyet venni az automatából és elkísért a taxi állomáshoz, ahol több százan várakoztak a percenként érkező 1-2 taxira. Ezt meglátván végleg engedtünk a kisértésnek, főleg, hogy 25Y/fő-ről engedett 20Y/fő-re (szállás, hajózás, park látogatás, szállás transzferek). A szállás egy nagyon helyes kis Youth Hostel a kelet velencéjének is nevezett részen. Kellemes, stílusos kanálisok, igaz lampionokkal, árusokkal, mindenképpen dinamikával. Na innen elvittek a város másik részére, de ezen csatorna partjára, persze, itt volt a „cimbora” hajós cég ahonnan jött vissza a jutalék, 68Y egy 40perces hajózásért??? Na mindegy az utolsó előtti napon kicsit lazábbra engedjük magunkat. A csatorna hajózás vicces élmény, az ember nem tudja éppen hol is jár (még Amsterdam is lehetne!)

Irány a Szerény köztisztviselő Kertje (The Humble Administrator’s Garden), ez egy igen csak szép park, kár, hogy ma lévén Kína nemzeti ünnepének első napja, ha nem is a fél ország, de a fél város biztos ebben a kertben jelent meg, nézelődött, számunkra némileg vicces pózokban fotózták egymást! Ezáltal kevésbé lehetett érzékelni és átélni a kert tervezői által megálmodott harmóniát és nyugalmat. A kerti séta meghozta étvágyunkat is, a csatornaparttal párhuzamosan futó utcácska egyik kiülős éttermében rendeltük ki – ismét sokfogásosra sikerült – vacsoránkat.

A parkban azért gondolkoztam sokat, sok mindenen. Lassan eltelik a közel három hét, és egyre tisztábban látszik, hogy miket nem sikerült meglátni, megismerni, átélni. Több Giant kerékpárboltot láttam buszból, sajnos egybe sem jutottam be, a lakosok szép száma már nem benzin motoros hanem elektromotoros robogókon száguldozza be
hangtalanul és szagtalanul a városokat. Ezt is gondoltam volna kicsit közelebbről megismerni. Az hogy akár itt, Suzhou-ban csak egy kertet néztünk meg az itt található sokból, már nem is említem. Műemlékek, kiállítások,
számtalan látnivaló egy-egy helyszínen, mind arra vár, hogy visszajöjjünk és minden állomáson sokkal több időt töltsünk el a helyi kultúra, nyelvjárás, konyha megismerésével.

Fotózással, filmezéssel is sokkal több időt kellett volna tölteni, néhol a képek egyszerű riport képek lettek, bár a látvány akár részletes, művészi kidolgozást, kompozíciót is „elbírt” volna. A fénnyel is sok bajunk volt, napokig nem láttunk napot, csak a párás szürkeséget. Ez bizonyos helyszíneken képes misztikusságot adni a tájnak, de ahhoz is jobb lett volna a diszkrét felhőzet jelenléte az általános párásság helyett.

Shanghai igazi világváros lévén, a fiatalos, bulizós helyek tömkelege is rendelkezésre áll, sajnos mi
egyet sem láttunk! Sok gondolat megfogalmazódott még a fejemben, szerintem apránként próbálok a jövőben ebből
közzétenni amennyit csak lehet!

Holnap rövid délelőtt séta után magunk mögött hagyjuk Suzhou-t, újabb 300km/h feletti, vonatozással visszatérünk Shanghai másik repterére (Hongqiao), ahonnan a délután közepén visszarepülünk Pekingbe. Szokásos Super 8 hotelünkben még eltöltünk egy fél éjszakát, majd harmadikán hajnalban valóban elindul hazafelé Kiev érintésével.

Shanghai Hongqiao állomás
Takarítják a vonat oldalát
Suzhou Kína Velencéje
The Humble Administrator’s Garden
Tényleg ott voltam a kertben…
Este is jó!

Az útvonal:

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive