browser icon
You are using an insecure version of your web browser. Please update your browser!
Using an outdated browser makes your computer unsafe. For a safer, faster, more enjoyable user experience, please update your browser today or try a newer browser.

Chiang Mai

Posted by on 2013.Dec.28

A mai reggeli közös “7-11” reggelizéssel telt még a szálláson 🙂 Próbáltunk aztán hamar megindulni, mert egy komoly szervezős nap várt ránk, le kellett foglalnunk szállást dec.31-re Chiang Mai-ba, kellene vasútjegyet is foglalni délre továbbá kitalálni mi is legyen a program a következő három napra, mivel a lehetőségek hatalmasak, így elég nehéz volt választani! Menjünk sorba, tényleg számtalan guest house-ban nem jártunk szerencsével, de az egyikben ajánlottak egy “szomszédot”, az ár is jó volt (300THB) a szoba pedig single és kibírható! Ezt lefoglaltuk dec.31-re, majd indultunk vasútjegyet venni, amiből busz lett végül! Sajnos Jan.1-re semmi vonat nem volt, csak 2.-ra, viszont azzal gyakorlatilag 3. reggel értünk volna Bangkokba, mivel azonnal mentünk volna tovább délre, nem hozott lázba a plusz 1 nap Bangkok, mert délre vonat újból csak éjszaka lett volna, Surat Thani-ba. A néni szemfüles volt, és megnézte a közvetlen éjszakai buszt Chiang Mai-ból Surat Thani-ba, volt rajta 3 hely, 1800THB-ért, ez azért nem volt vészes, mert a két vonat is lett volna kb. 1300 és azzal csak 4.-re értünk volna le (a többesszám azért, mert még mindig holland-német barátokkal gondolkoztunk közösen…). Így gyors döntés: menjünk busszal! Én erősen gondolkoztam motort bérelni és megcsinálni a Pai-Mae Hong Son-Mae Sariang kört, de ahogy néztem a látnivalókat, barlangokat, Burmai határt, stb. ez nem fért volna bele 3 napba, a LP is riogatott, hogy Pai-ban igen nehéz szállást találni ilyenkor… A 3 napos gyalog túra az őserdőben Akha & Lahu törzsi falu látogatással, elefánt táborban alvással is igencsak izgatta a fantáziámat. Mivel az utóbbira volt kész megoldás a többiek is végûl erre hangolódtak rá, természetesen hamár, akkor a 3 naposra! Így visszamentünk a Dec.31-i szállásra megkérdezni, hogy a mai éjszakát is ott tudjuk-e tölteni, pozitív választ kaptunk, így már csak abban kellett reménykedni, hogy van hely a 3 napos túrára amit a Jumbo Trekker telefonon. gyorsan vissza is igazolt. Ideje volt meginni egysört a nagy ilyedségre, hiszen ennyi napra előre még sohasem gondolkoztam!
A sör után Chiang Mai fő szentélyeit is meg kellett nézni gyorsan, mert így sok idő a városra nem fog maradni (hagytam legközelebbre is…).

Wat Si Koet

Wat Phra Singh

A LP Old City Temple Tour itinerje szerint, de fordítva indultunk neki, a Three Kings
Monument volt az első, én ott mindjárt be is mentem a várostörténeti kiállítást megnézni, mivel ide csak én mentem be, megbeszéltünk egy találkozót a Wat Chai Phra Khiat-nál. Ezek a szentélyek aktív szentélyek voltak, így szerzetesekkel is többször lehetett találkozni. A Wat Thung Yu & Wat Si Koet után marad a legszebb&legnagyobb a Wat Phra Singh itt látható a város legfontosabb Buddha alakja is. A szerzetesek mindenkit megáldanak, én is kaptam egy “Good luck to you” áldást! 🙂

From the monk@Wat Phra Singh

Chrisnek próbáltuk azt a ATM-t megtalálni, amelyik nem kér pénzt pénzfelvételkor (kb 150-180THB), a google maps ki is dobott valamit, de mint később kiderült az csak egy ivóvíz automata volt (itt ilyen is van…). Eközben én Daphne-val átcuccoltuk előző napi szállásunkról hármunk cuccait az új szállásra!
Realtive korán visszatért mindenki a szobájába, mert másnap relative korán volt az indulás, de mindezt más konfigurációban, túrafelszerelésben, és két éjszaka tábori alvásra kellett felkészülni.
Chiang Mai nagyon hangulatos város, igazi városi turistáknak is való hely, tele sok-sok kávézóval, ajándék bolttal, masszírozó intézménnyel. A női börtön is üzemeltet ilyet, az utolsó fél évükben a rabok dolgozhatnak, gyűjthetnek pénzt a kinti életbe való könnyebb visszatéréshez, sajnos mire mi idértünk már nem voltak, majd próbálkozunk jövőre!

Website Pin Facebook Twitter Myspace Friendfeed Technorati del.icio.us Digg Google StumbleUpon Premium Responsive